Cuci pisang kupas buang kulit. Pilih pisang yg cukup tua tetapi masih. Basuh bersih peria dan toskan airnya. Cuci pisang, kupas buang kulit.

cara buat kerepek pisang
Sharizen Kitchen KEREPEK PISANG SEDAP

cara buat kerepek pisang. Basuh bersih peria dan toskan airnya. Mudah saja langkah nya, dan untuk mendapatkan hasil yang rangup, perlu lah disagat nipis. Hiris nipis2 ubi tadi seperti dalam. Cara buat kerepek pisang tanduk yang sedap dan rangup. Cara nak buat kerepek pisang ini amat mudah dan bahan lain yang diperlukan adalah kualiti minyak masak sedikit garam dapur pemotong pisang atau slicer atau nak mudah pemarut. Buah pisang ini kemudian akan dibawa kepusat pemprosesan membuat kerepek untuk proses membuang kulit.

Cuci Pisang Kupas Buang Kulit.


Basuh bersih peria dan toskan airnya. Pilih pisang yg cukup tua tetapi masih. Cuci pisang, kupas buang kulit.

Dan Juga Keripik Pisang Memiliki Banyak Variasi Seperti Keripik Pisang Asin, Keripik Pisang Manis, Keripik Pisang Coklat, Dan Masih Banyak Lagi.


Mudah saja langkah nya, dan untuk mendapatkan hasil yang rangup, perlu lah disagat nipis. Hiris nipis2 ubi tadi seperti dalam. Ini pula cara membuat kerepek ketam.

Angkat Dan Toskan Minyaknya, Pisang Tanduk Ni Tak Silap Ade 2 Jenis, Yang Ni Pisang Tanduk.


Cara nak buat kerepek pisang ini amat mudah dan bahan lain yang diperlukan adalah kualiti minyak masak sedikit garam dapur pemotong pisang atau slicer atau nak mudah pemarut. Panaskan dahulu minyak sehingga ia agak panas. Walaupun nampak mudah tapi bukan.

Cuci Lagi Pisang Yang Sudah Dikupas Dan Kemudian Toskan.


Kerepek pisang nangka by kina nangka snack recipes sticker labels related : Untuk memulakan proses menggoreng, anda memerlukan lebih kurang 1 liter minyak masak. 1 sikat pisang nangka ( boleh guna pisang lain juga ikut kesukaan anda )garam air secukupnya penyagatcara membuatnya kupas kulit pisang hingga selesai,rendam.

Cara Buat Kerepek Pisang Tanduk Yang Sedap Dan Rangup.


Kemudian ambil bekas atau besen dan masukkan air secukupnya. Jom buat kerepek pisang tanduk ni. Okay dah siap kalau saya, saya makan kerepek pisang ni sekali dengan bawang puteh tu hehe sedap sangat.

Popular Posts

yong tau foo taiping