Kitaran normal period (haid) seseorang wanita biasanya 28 hari, namun demikian, masih terdapat juga perbezaan kitaran period di kalangan setiap wanita. Kerisauan dan kebimbangan ini semakin bertambah apabila seseorang wanita itu sudah berkahwin. Kadangkala, penyebabnya adalah kurangnya tidur malam atau stres yang melampau di tempat. Stress, ubat, berat badan dan permakanan adalah antara punca masalah period tak teratur.

punca period tak teratur
PERIOD TAK TERATUR Blog Kehamilan No.1 Di Malaysia....

punca period tak teratur. Dalam entri kalini saya kongsikan 11 punca dan sebab period jadi tak teratur. Apa punca sebenar period tidak teratur? 7 punca lazim period tak teratur. Stress, ubat, berat badan dan permakanan adalah antara punca masalah period tak teratur. 5/ supplement untuk period teratur. Ada yang berbulan juga tak datang period.

Tempoh Tidak Teratur Jika Waktu Antara Hari Pertama Terus Berubah Atau Lebih Berat Atau Lebih Ringan Dari Biasanya.


Apa punca sebenar period tidak teratur? Set period teratur ini terdiri daripada 3 jenis vitamin semulajadi dari shaklee. Cara mengatasi period tidak teratur:

Kitaran Normal Period (Haid) Seseorang Wanita Biasanya 28 Hari, Namun Demikian, Masih Terdapat Juga Perbezaan Kitaran Period Di Kalangan Setiap Wanita.


Haid anda mungkin datang lebih awal atau lebih lewat daripada kebiasaan 2. Sebenarnya, ada banyak punca haid tidak teratur. Menjadi kerunsingan bagi kaum wanita apabila period atau haid bulanan tidak teratur.

Apa Sebab Period Tak Selalu Datang?


Keadaan ini disebabkan oleh aliran elektrik yang tidak teratur di bahagian atria (bahagian atas jantung) jantung yang menyebabkan degupan jantung menjadi cepat. Jadi dalam video ziela berkongsi pengalama ziela bantu ramai penghid. 7 punca lazim period tak teratur.

Kadangkala, Penyebabnya Adalah Kurangnya Tidur Malam Atau Stres Yang Melampau Di Tempat.


Periode yang tidak teratur sesekali biasanya tidak perlu dibimbangkan,. Bila hormon tidak sihat, badan kita mudah diserang penyakit seperti period tidak teratur. Kenapa period tidak teratur ketiga, pengambilan ubat perancang keluarga yang mengubah hormon anda dan menghalang proses kitaran haid daripada disempurnakan.

Dalam Entri Kalini Saya Kongsikan 11 Punca Dan Sebab Period Jadi Tak Teratur.


Kerisauan dan kebimbangan ini semakin bertambah apabila seseorang wanita itu sudah berkahwin. B complex membantu mengawal stress yang menyebabkan. Ada yang berbulan juga tak datang period.

Popular Posts

drama tv3 pukul 7 sekarang

syarikat tanah dan harta sdn bhd

taman bandar baru sungai petani

cara jawab azan subuh

kuala lumpur to labuan

resepi nasi kerabu tumis

one republic malaysia 2018

naib pengerusi kelab in english

zakat selangor untuk pelajar